Documentele și condițiile necesare pentru eliberarea avizului anual în regim salarial sunt următoarele:
1.Cererea-tip, de eliberare a avizului anual pentru autorizarea exercitării profesiei (Descarcă Cererea);
2.Copia asigurării/asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională, valabilă/valabile pentru anul calendaristic pentru care se solicită avizul;
Valorile minime ale riscului asigurat, conform Hotărârii 37 din 09.12.2024, sunt:
-
- echivalentul în lei al sumei de 10.000 euro, pentru asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în unităţi sanitare cu paturi (secţii/compartimente de spitalizare continuă, de spitalizare de zi, servicii, laboratoare, ambulatorii integrate, ambulatorii de specialitate, structuri de primire a urgenţelor), unităţi specializate de urgenţă şi transport sanitar publice sau private, centre şi unităţi de transfuzii sanguine;
- echivalentul în lei al sumei de 4.000 euro, pentru asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în unităţi de medicină primară, cabinete de medicină şcolară, unităţi medicale ambulatorii de specialitate care funcţionează independent, cabinete medicale individuale, cabinete şi unităţi medicale mobile, unităţi de asistenţă medico-socială;
- echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro, pentru asistenţii de farmacie, indiferent de locul de muncă din farmacii cu circuit închis sau deschis;
- echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro, pentru asistenţii medicali de igienă şi sănătate publică şi asistenţii medicali care îşi desfăşoară activitatea în direcţiile de sănătate publică, institutele/centrele naţionale şi/sau regionale de sănătate publică, institutele de medicină legală.
3.Raport per salariat din REGES, datat și certificat pentru conformitate de către angajator, cu termen de valabilitate de 30 de zile de la data emiterii.
4.Întrunirea criteriului de efectuare a celor 30 credite EMC aferente anului anterior celui pentru care se eliberează avizul.
5.Dovada achitării la zi a cotizației de membru
6.Certificatul de sănătate fizică și psihică tip A5, pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia după vârsta de 65 de ani.
Reguli pentru situații speciale:
În caz de modificări ale datelor profesionale care au stat la baza emiterii avizului, la cerere, se eliberează un nou aviz anual, dacă este necesar, conform procedurii, cu valabilitate de la data solicitării și până la data de 31 decembrie a anului respectiv.
În cazul în care, pe parcursul anului pentru care s-a eliberat avizul, intervine schimbarea numelui titularului, avizul rămâne valabil, iar certificatul de membru va fi schimbat, la cerere. Certificatul de membru eliberat anterior va fi predat în original la filiala OAMGMAMR Gorj și va fi depus la dosarul personal al titularului.
În cazul în care se exercită profesia în specialități diferite vor fi emise avize diferite, care vor fi însoțite de polițe de asigurare diferite, încheiate pentru fiecare specialitate.
Pentru membrii OAMGMAMR care exercită profesia după vârsta de 65 de ani, pentru eliberarea avizului anual solicitantul va anexa cererii și certificat de sănătate fizică și psihică în termen de valabilitate.
Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în cazul exercitării în regim independent a profesiei, în calitate de persoană fizică independentă sau de titular al cabinetului de practică independentă, sunt următoarele:
- Cererea-tip (Descarca de aici)
- Copia asigurării/asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională, valabilă/valabile pentru anul calendaristic pentru care se solicită avizul;
- Valoarea minimă a riscului asigurat pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în regim independent ca persoană fizică independentă sau titular de cabinet individual de practică independentă, echivalentul în lei a sumei de 20.000 euro.
- Contractul sau contractele de prestări servicii încheiate cu unități sanitare/instituții/furnizori din sistemul public sau privat de sănătate, autorizați conform legii, în vederea furnizării de servicii de îngrijiri medicale, potrivit calificării profesionale dobândite și fișei de atribuții a asistentului medical generalist, moașei, asistentului medical care exercită profesia în calitate de persoană fizică independentă; Contractul trebuie sa fie valabil si pentru anul in care se solicita avizul de libera practica.
- Certificatul de înregistrare a cabinetului de practică independentă eliberat de către direcția de sănătate publică județeană, respectiv a municipiului București – doar la solicitarea primului aviz pentru exercitarea profesiei în calitate de titular al cabinetului de practică independentă;
- Certificatul cu codul de înregistrare fiscală (CIF) de la ANAF pentru exercitarea profesiei în calitate de persoană fizică independentă – doar la solicitarea primului aviz pentru exercitarea profesiei în calitate de persoană fizică independentă;
- Dovada intrunirii celor 30 credite EMC aferente anului anterior celui pentru care se eliberează avizul.
- Dovada achitării la zi a cotizației de membru.
Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în cazul exercitării profesiei în regim de voluntariat sunt următoarele:
- Cererea-tip (
- Copia asigurării/asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională, valabilă/valabile pentru anul calendaristic pentru care se solicită avizul;
- Copia contractului de voluntariat încheiat cu unitatea care organizează și administrează activități de voluntariat și fișa de atribuții a voluntarului;
- Dovada achitării la zi a cotizației anuale
- Întrunirea criteriului de efectuare a celor 30 credite EMC aferente anului anterior celui pentru care se eliberează avizul.
ATENTIE!!!
- Incasarea cotizatiilor si a altor taxe (la sediul filialei) se va face doar cu cardul.